هر چی تو بخای ...

میز گردی برای همه

هر چی تو بخای ...

میز گردی برای همه

6

گاهی وقتها مینشینم با خودم به تمام دنیا بد و بیراه میگویم . فحش میدهم به هرآنچه سد خواسته هایم میشود . دق دلم که خالی شد عقلم به جانبم میشتابد ; با دلتنگی درآغوشم میگیرد ; ده دوازده بوسه به سرو رویم میزند ; تف مالم که کرد و عقده هایش که خالی شد میرود مینشیند آن بالاها که آقایی کند بر تمام اعمال و گفتارم . دادم را در می آورد گاهی با آن همه منطق بی اساسی که از اندرونش تراوش میکند . همه ی منطق تراوش شده اش میماند سردلم و حسابی سنگینی میکند . آنقدرها که کم کم صورتم زرد میشود و پشت هم منطق بالا می آورم . خوب که همه را بیرون دادم دلم مالش می رود . دستم را روی دلم میگذارم و جرعه ای آب مینوشم تا عطشم بخوابد . کم کم که عطشم میخوابد چشمانم نیز خوابش میگیرد . خودم را گوشه ای , کنجی , روی مبل ٣ نفره ای یا شاید زیر میز روبه رویش جا میدهم ( هرچند آنقدر تنم را حوادث خورده که روی تک نفره ها هم میتوانم ولو شوم ) و چنان غرق امواج تخیلم میشوم که هر چقدر معشوق صدایم میکند گوشم خبرم نمیکند . تا آنجا که غصه میخورد که نکند احمق شده باشم خودم را به دیار فانی فروخته باشم . گنگ و مبهوت غصه هایش را میخانم اما گیج میشوم از دل نگرانیهایش که خدایا پروردگارا این دیگر کیست ؟ چه میگوید ؟ من که هستم ؟ تا کنون کجا بوده ام ؟ منگ و خمار هوش از سرم پرواز میکند میرود دور دست ها . عاقبت بی تابی های معشوق هوشیارم میکند . چنان سردرد امانم را میبرد که گویی عقلم ٦ برابر شده در سرم جا نمیگیرد . دست از دنیا شسته به روی خودم نمی آورم و معشوق را چنان دلگرم میکنم که مبادا لحظه ای آهی بکشد , دودمانم با آهش برباد شود . عقل که کوتاه نمی آید و سنگینی اش افسانه ای میشود پرتش میکنم از پنجره ی چشمهایم بیرون . قلبم را میفرستم آن بالابالاها بنشیند و حکمرانی کند بر اعمال و گفتارم ... عشق یک موهبته . هرچقدر که انکارش کنیم محتاجشیم و دنبالش میگردیم ...

٥

آهنگی که تو صداته , پرم میکنه از حس مستی . مستی شرابی که خدا تاکستانش رو توى چشمات گذاشته و تو چه مهربانانه اون رو قطره قطره به قلبم میریزی . مست میشم از شنیدن صدای خنده هات . از خودم بی خود میشم و دور از چشمت اشک تو چشمام جمع میشه . ساکت میشم و از پنجره ی بزرگ اتاق کوچیکم به آسمون نگاه میکنم و میگم : خدا خیلی دوستت دارم ... آخه من عاشقم ... + میدونم پسر بدیم . میدونم واقعا تحمل کردن یکی با اخلاقای من سخته . میدونم خیلی صبوری می کنی . میدونم خیلی از اشتباهای احمقانه ی منو میبخشی . میدونم خیلی بدجنس و گهگاه خشن و بی توجهم . و هزاران چیز دیگه که همشو میدونم . ممنونم که با قلب قشنگت بدجنسی ناجوان مردانمو بخشیدی . + گلبرگ عزیز خودمی . نوکرتم هستم =)))

۴

کنار جویبار باریکی که به باتلاق می ریخت نشسته بودم و زانو هامو بغل گرفته بودم . صدای جیرجیرکی که پای درخت بید انتظار رسیدن شب رو می کشید تو غروب ارغوانی آفتاب گم شده بود .

صدای هق هق سوزناک جویبار غروب ارغوانی آفتاب رو کندتر می کرد . انگار خورشید با دیدن زار زدن جویبار دلش می سوخت و از عمد برای رفتن تعلل می کرد .

منم فقط زانو به بغل روی زمین گلی نشسته بودم و به درخت بید تکیه کرده بودم . پیرهن سفیدم خاکی شده بود و شلوار خاکیم گلی . با این حال خسته از سوز سردی که با نسیم بود نشسته بودم و صورتمو بین بازوهام قایم کرده بودم .

خورشید با این که دلش برای هق هق جویبار می سوخت اما می خواست بره . طاقت موندن نداشت . از شنیدن صدای زار زدن جویبار ضعیفی که به باتلاق می ریخت خسته شده بود . کم کم رفت . انقدر یواش رفت که نفهمیدم کی شب شد . صدای جیرجیرک بلندتر و بیشتر شده بود . سرم رو بالا گرفتم و به ماه خیره شدم .

دور وایساده بود و فقط لبخند میزد . می دونستم کاری ازش بر نمیاد . نسیم هم بی رحم تر از همیشه چنان سوز سردشو به صورتم می کوبید که خون از گونه هام بیرون زد . بی توجه تر از همیشه ، گونه هامو با آستینم پاک کردم . آستین سفید پیرهنم سرخ ِ سرخ شد .

یه مدت که گذشت زانوهامو محکم تر بغل گرفتم و دوباره صورتمو ما بین بازوهام قایم کردم .

یاد گذشته ها افتادم که خورشید چقدر با قدرت به تن ضعیف و خسته م می تابید تا سوز سردی رو که نسیم به بدنم می زد احساس نکنم . ناخودآگاه لبخندی گوشه ی لبم نشست . تقصیر خورشید نبود . باید می رفت . خسته شده بود از بس به تن سردم تابیده بود . براش سخت بود بره . اما موندن براش خیلی سخت تر بود . می دونم که دیگه طاقتش تموم شده بود . اگر می تونست می موند . مجبور بود که بره وگرنه نمی رفت ...

داشتم با گفتن این جمله ها خودمو سرگرم می کردم . یک لحظه به خودم اومدم و دیدم که انگار دیگه خبری از صدای جیرجیرک نیست . سرمو بالا گرفتم و نگاهی به ماه انداختم . می خواست کمک کنه اما نمی تونست . آخه نورش مال خودش نبود . گرمی نداشت . فقط می تونست بخنده و قیافه ی آروم به خودش بگیره . کاری از دستش برنمیومد .

بلند شدم ایستادمو خودمو تکون دادم . دیگه سردم نبود . دیگه نسیم با سوز سردش آزارم نمی داد . باید می رفتم ...

راه هق هق جویبارو برعکس طی کردم . باید می رفتم به سرچشمه . همینطور که داشتم دور می شدم ، برگشتم و به عقب نگاه کردم . صدای هق هق گریه ، جاشو داده بود به صدای قه قه خنده . ماه فقط نگاه می کرد و بید محکمتر از همیشه ایستاده بود ؛ می خواست از رفتنم نلرزه .

زیر سایه روشن درخت بید یه دست لباس افتاده بود . پیرهن سفیدش خاکی شده بود و شلوار خاکیش گلی . آستیناشم سرخ ِ سرخ بود . از گونه هاش خون سرد بیرون میریخت . قلبش یخ زده بود . آخه قلبش مثه یه مشت برف بود . نرم ولی سرد . وقتی خورشید بود ، قلب برفیش آب شده بود و گرم بود . اما وقتی خورشید رفت ، قلبش یخ زد . یک تیکه سنگ شده بود ...

کنار صدای قه قه جویبار می رفتم و می رفتم . پشت سرم صدای خورشید بود که با پرتو های نرم و گرمش شونه هامو لمس می کرد . صدای خندیدنم توی صدای قه قه جویبار گم بود ... 

 

 

+ شنیدن بعضی جمله ها و کلمه ها خیلی سخته . خیلی سنگینه . خصوصا وقتی انتظار شنیدن اون حرف رو از کسی که آدمو بیشتر از هرکسی ، حتی پدرمادر ، می شناسه نداری . بعضی حرفا و گفته ها هست که وقتی از کسی می شنوی که بیشتر از تمام آدمای کره ی زمین بهت نزدیکه باعث می شه دردت بیاد . دردم اومده . یذار یکم به حالم خودم باشم . خودم خوب می شم .